Let the journey begin...

7 maart 2017 - San José, Costa Rica

Vanochtend was het dan zover...07.30 uur de bus naar centraal station en vervolgens met de trein naar Schiphol. Gelukkig had ik een buffer ingebouwd, want de NS zou NS niet zijn als we geen  vertragingen waren. Ruim 2 uur van te voren aanwezig, al online ingecheckt en ik had dus tijd genoeg. Bij het online inchecken zag ik een optie voor een stoel met extra beenruimte zonder bij te betalen, terwijl je voor de 2 stoelen ernaast wel extra moest betalen. Ik ging er vanuit dat deze stoel de extra ruimte dus niet zou hebben, maar in het vliegtuig bleek inderdaad dat ik een stoel bij de nooduitgang had met niemand voor en niemand direct naast me!

Zoals sommigen weten geloof ik in karma momenten (zeker op vakantie) en dit was er zo 1, nog nooit zo'n luxe en ontspannen reis gehad. De tussenstop in Panama verliep goed, ook tijdens de vlucht naar San jose had ik de rij voor me alleen. Om 18.50 uur lokale tijd kwam ik aan in costa rica (01.50 uur nl tijd)..een lange dag, maar al met al verliep het spoedig!

Van te voren had ik uitgezocht hoe ik het beste vanaf het vliegveld bij het hostel kon komen. Een taxi was rond de 30 dollar terwijl de lokale bus 1 dollar koste..De keus was snel gemaakt, nu was het kijken of het ook zo makkelijk was zoals het leek!
Bij de uitgang van het vliegveld stonden de taxi's te schreeuwen om een rit, maar vol goede moed ben toch op zoek gegaan naar de bussen. 200 meter verderop was de halte en op het moment dat ik aan kwam lopen kwam de bus voor San jose aanrijden. Voor wel 1 dollar reed hij naar het centrum, 500 meter van het hostel vandaan! In de bus kwam ik aan de praat met een local die me wat tips en info over het land gaf!

Uitgestapt bij de busterminal en inderdaad binnen 10 min lopen het hostel gevonden waar ik een privé kamer met gedeelde badkamer geboekt heb. Binnen 1,5 uur na landing zit ik nu aan de bar met een corona uit te rusten en te acclimatiseren.  Ziet er tot nu toe allemaal goed uit en alles verloopt soepel ( behalve de gestoorde vrouw naast me aan de bar die haar hele levensverhaal en complotten over de wereld op dit moment aan me aan het vertellen is )

Het originele plan was morgen naar de oostkust te gaan, maar aangezien het weer daar op dit moment wat minder is heb ik besloten morgen de bus naar la fortuna te nemen om te beginnen in het gebied Arenal (de vulkaan). Voor nu nog even lekker bijkomen met een drankje en goed slapen!!