Manuel antonio

18 maart 2017 - Manuel Antonio Parque Nacional, Costa Rica

Sochtends om 09.30 uur werd ik vanaf het strand van montezuma opgepikt door een kleine speedboot en vertrokken we naar Jaco. Onderweg met de boot zwommen er even enkele dolfijnen mee!! Helaas geen foto of film hiervan, maar super mooi te zien!

Aangekomen in Jaco heb ik de bus naar Manuel Antonio gepakt. Manuel antonio stond niet op mijn lijst te bezoeken, het is het meest bekende park van Costa Rica, maar dus ook gelijk het meest toeristische. Ik had wat tijd en dagen over, de reis er naar toe was makkelijk, dus besloten daar langs te gaan op mijn weg naar de uiteindelijke bestemming, Corcovado.

Manuel Antonio is niet een echte plaatst met een centrum etc, maar meer een gebied wat zo genoemd wordt. Er loopt 1 lange straat naar het National park en daar zitten verspreid enkele restaurantjes, winkels, hotels/hostels etc. Ik had nog niets geboekt en besloot me zo dicht mogelijk bij het park te laten afzetten, ergens wat te eten en dan even te zoeken naar een slaapplek. Al snel kwam ik erachter dat Manuel antonio inderdaad toeristisch is en dan met name ook de prijzen van de hotels! Tot nu toe had ik bijna overal een singleroom voor rond de 20 a 25 dollar. Hier zag ik alleen single kamers die begonnen bij 50 dollar per nacht, besloten om dan toch weer voor een hostel met dorm (gedeelde slaapkamer) te gaan.

Uiteindelijk bij Selina uitgekomen, een erg luxe hostel met zwembad etc. Het zag er inderdaad prachtig uit! Ik deelde mijn kamer met een Nederlandse en 2 Amerikanen. Al snel was het contact gelegd met Sanne, zij was 2 weken in santa Theresa geweest om te surfen en trok nu nog een week rond voor ze naar huis ging.

In Manuel antonio is er behalve een groot strand en het park, niet heel veel. Ik wilde de volgende dag een tour in het park doen en de dag erop ook weer vertrekken. Je kunt het park prima zelf bezoeken zonder gids naar als je geen verrekijker hebt, is het lastig de dieren te zien en lukt foto's nemen al helemaal niet. Aangezien de prijzen niet heel hoog waren, hier een tour met gids geboekt.

'S Avonds kon je in het hostel een eat&meet boeken. Voor weinig geld kreeg je een lokale maaltijd en kom je tijdens het eten medereizigers ontmoeten en verhalen/ervaringen delen. Dit was erg gezellig met goed eten. Voor de volgende ochtend een tour in het park geboekt, meer dan dat wilde ik er niet doen.

Om 07.30 uur vertrokken naar het park (10 min met de bus) en idd was het bij aankomst al erg druk. Hier proberen doorheen te kijken en inderdaad in het park heel erg veel dieren gezien! Waaronder luiaards (5), veel vogels, apen, wasberen en hagedissen. Verder heeft het park 3 stranden waarvan de eerste echt mega druk was, maar de 2e aan de rechterkant totaal niet. Samen met 3 Duitsers nog een 1,5 uur aan het strand gelegen, wat gezwommen en daarna terug gegaan naar het hotel.

In de middag nog even aan het zwembad gelegen en savonds met Sanne aan de overkant gegeten, een leuk restaurant wat om een vliegtuig gebouwd is! Daarna samen met Dierderik, een Nederlandse jongen, in het hotel nog wat gedronken en ondanks de gedeelde kamer echt heerlijk geslapen! De volgende ochtend wilde ik naar Corcovado. Dit bleek een behoorlijke tour als ik dit met openbaar vervoer wilde doen, als alles goed verliep, zou het me 6 uur kosten. Met de shuttle was duurder maar dan zou ik met 2 uur in Sierpe zijn en vanaf daar kon ik dan om 11.30 uur de boot naar Drake bay, Corcovado, nemen. Dit dus gedaan.

1. Uppa:
    22 maart 2017
    Marleen, wat geweldig om deze verhalen te lezen en wat fijn dat je het zo avontuurlijk beleeft.
    Het maakt me trots en het geeft me voldoening dat JIJ zo'n lol hebt.
    Een en al waardering voor wat je doet.

GA ZO DOOR.
  2. Marian:
    22 maart 2017
    Wat een leuk verhaal weer Leen. Ben al nieuwsgierig naar het volgende avontuur. Nog veel plezier daar maar dat wel lukken.
  3. Marit:
    22 maart 2017
    Avonturierster!!!! Superleuk om je verhalen te lezen!
  4. Priscilla:
    22 maart 2017
    Oh Leen. Ben jaloers. Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Geniet der nog efkes van...!
  5. Bas:
    23 maart 2017
    Super cool dat vliegtuig kan ik mij herinneren volgens mij
  6. Kimberley:
    23 maart 2017
    Marleen!! Je hoeft straks niets meer te vertellen ;)
    Leuk hoor,ben jaloers!!!