Trincomalee

8 april 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Het plan was de bus van 10.30 uur te nemen richting trincomalee, een badplaats aan de oostkust. We waren ruim op tijd op het station, rond 10.00 uur, toen bleek dat de bus inderdaad om 10.30 uur kwam, maar pas om 11.50 uur zou vertrekken...gezien de warmte was dit even een domper.

Op dat moment kwam er een tuktuk chauffeur aan welke aanbood om ons, samen met een Belgische vrouw weg te brengen naar trincomalee voor een schappelijke prijs. Aangezien hij er ook de helft qua tijd over zou doen besloten we met z’n 3en de tuktuk rit van 2,5 uur te nemen!

Onderweg liet de chauffeur ons de leukste en mooiste plaatsen zien, het was een geweldige ervaring en een super leuke rit! Net na de middag kwamen we aan..we hadden al gelezen dat we het beste niet in trincomalee maar in uppuveli konden slapen. Aangezien de andere vrouw daar ook bleef slapen zijn we daar heen gereden en uiteindelijk bij rainbow inn beland. Een ok kamer met ontbijt voor 4 euro pppn en dat 150 meter van de zee af!

Die middag hebben we wederom heerlijk gelunched en zijn daarna op het strand gaan liggen. Daar kwamen we een paar locals tegen die ons een flyer gaven van een bar, ceylon. Na het eten en opfrissen zijn we richting ceylon gegaan, het zag er super gezellig uit alleen was er helaas niemand! Het is in heel Sri Lanka nu laag seizoen en dat kunnen we ook goed merken aan de weinige toeristen/mensen overal. Uiteindelijk zijn we wel bij ceylon gebleven en hebben we een gezellige avond gehad met de eigenaar en bediening van de bar/restaurant.

Ze boden aan ons de volgende dag met de jeep mee te nemen om het eiland te verkennen! We wilden in de ochtend gaan snorkelen, maar hadden de middag wel tijd en ruimte dus toegezegd dat we mee zouden gaan!

Die ochtend zijn we naar de pigeon islands geweest waar we hebben gesnorkeld! Het was een klein eiland waar oa rifhaaien en schildpadden zouden zwemmen! We hebben heerlijk gesnorkeld en inderdaad meerdere haaien gezien van ong 1,5 a 2 meter lang! Met de gopro hebben we ze gefilmd dus zie film!! Helaas hebben we geen schildpadden gezien, maar wel nog een stuk over de rotsen voor een geweldig uitzicht!

Tijdens de trip ontmoeten we 3 andere meiden uit Pakistan, Zwitserland en Australië, die alleen aan het reizen waren. Na het snorkelen hebben we met z’n allen wat gegeten en de meiden meegevraagd in de jeep.

Eenmaal bij de bar bleek het idd om een jeep te gaan maar wel met open laadbak! Oftewel staan achterin..er gingen nog wat vrienden van de eigenaar mee, dus totaal gingen we met 12 op pad! Geen idee wat het plan was maar ze brachten ons eerst naar een hindoeïstische tempel in de stad. Blijft toch erg bijzonder dat geloof met flikkerende lampjes, olifanten met 6 armen etc..

De rit wat echt geweldig, we waren een rijdende attractie door de stad. Een attractie zijn we zowiso met onze blanke huidskleur en lengte, maar nu was helemaal iedereen aan het schreeuwen en zwaaien naar ons. Na de tempel brachten ze ons naar de heilige putten. Dit zijn natuurlijke warmwater bronnen met een heilige werking. Je kunt jezelf en elkaar daar overgieten met het warme water. Wederom waren we 1 grote attractie maar het was heerlijk!

Na de waterbronnen brachten ze ons naar een natuurpark waar we vissers en krokodillen zagen. Even verderop parkeerden ze de jeep voor een prachtige zonsondergang..dit was toch wel even een moment om weer stil te staan bij het leven en het feit dat je elke dag moet genieten! Het was echt een geweldige trip met super aardige en leuke mensen!

We mochten betalen voor deze tour wat we zelf wilden. We waren allemaal enthousiast en hebben ze dan ook goed beloond. Die avond zijn we met z’n allen bij hun in het restaurant gaan eten, waar het uiteindelijk toch nog een lange gezellig avond werd met de flessen Bacardi op tafel en reggae muziek aan! De volgende dag was het plan met de bus richting dambullah te gaan! Gelukkig hoefde dit niet vroeg...

1. Marit:
    11 april 2018
    Wat een enthousiast verhaal weer, superleuk! Gaaf hoe goed de 'excursie' uitpakte. Veel plezier in Dambullah!
  2. Priscilla:
    13 april 2018
    Erg cool. Heel veel plezier nog...!