Arugam bay/tangalle

16 april 2018 - Arugam Bay Beach, Sri Lanka

De rit duurder inderdaad ongeveer 3,5 uur en onderweg zagen we nog wat leuke dingen zoals een kudde waterbuffels aan het modderbaden.

We vonden een super leuke slaapplek bij ranga’s beach hut. Ze hadden er leuke hutjes aan het strand voor een hele schappelijke prijs! Ook was het er altijd druk rond lunch en etenstijd.

Voor 2 a 3 euro kon je savonds mee eten en het was heerlijk! Ook in arugam bay was het redelijk rustig, maar met nieuw jaar was er toch een klein feestje waar we heen geweest zijn. Met name veel techno muziek en de lokale bevolking niet alleen onder invloed van drank, maar het was wel een keer leuk om mee te maken! We ontmoetten wat mensen uit Australië en Ierland en zijn hier mee opgetrokken. Wat fijn was dat er 2 mannen bij waren die ons af en toe konden redden van de toch wel opdringerige en af en toe vervelende sri lankanen..

Verder hebben we hier heerlijk aan het strand gelegen en zijn we een ochtend met een boot het meer over gegaan waar we onder andere olifanten en krokodillen hebben gespot! Die middag hebben we een scooter gehuurd en zijn we richting een National park gereden. Je kon ongeveer 15 km het park in rijden voor je bij de ingang kwam. Helaas zagen we hier geen olifanten (ze lopen er wel super veel) maar we veel andere mooie dingen. Bij het crocodile lake lagen 3 grote krokodillen aan de kant!

Het is lastig van de oostkust naar het zuiden te komen, er vertrekt elke ochtend om 06.30 uur 1 rechtstreekse bus richting tangalle die er 5,5 uur over doet. Alle anderen opties zouden zeker 8 a 9 uur duren met meerdere overstappen. Besloten dus om de dag erop de vroege bus te pakken.

Rond 12.30 uur kwamen we na een pittige busrit in tangalle aan. Het was voor het eerst dat we meer dan 3,5 uur hadden moeten staan in een overvolle bus. Echter toen we konden zitten merkten we dat dit nog benauwder en warmer was dan staan.

Tangalle is een erg klein kustplaatsje en gebruikten we met name om aan de zuid kust te komen. We hebben er een middag aan het strand gelegen, lekker gegeten en hadden besloten er maar 1 nacht te blijven. Het was lastig te beslissen waar we nu heen wilden gaan. We wilden toch graag nog een echte kudde olifanten zien en de kans daarop was groot in udawalawe np.

De volgende ochtend regende het wat en hebben we dan ook de bus doorgepakt naar udawalawe. Een klein plaatsje vlakbij het park waar we een plek hadden gevonden om te slapen voor totaal 5 euro!!

Verstuurd vanaf mijn iPhone

1. Marian:
    24 april 2018
    Wat prachtig weer. Mooie foto's. Maar ben ook wel blij dat je snel weer thuis komt al zul jij er anders over denken.😘😘😘