Montezuma

16 maart 2017 - Montezuma, Costa Rica

De reis naar Montezuma verliep goed. De wegen zijn met momenten echt super slecht, maar met een goede 4x4 maakt het het ook wel weer leuk! Als je hier ooit van plan bent een auto te huren kun je echt niet zonder 4x4. Rond 15.00 uur werd ik voor mijn hotel luna llena in Montezuma afgezet, echt super lief van Nick en yvonne, ik ben ze erg dankbaar!

In montezuma woont een oude buurvrouw/vriendin van Deliana (een stalgenoot van me). Deliana had me via Facebook al in contact gebracht met Heidi en op haar aanraden sliep ik in luna llena. Het waren kleine cabins gelegen op een rots/berg midden in de jungle! Echt een super leuk hotel voor niet veel geld.

Montezuma staat bekend om zijn openminded sfeer, hippies, organische eten, art, tatoeages en weed! Na een douche te hebben genomen ben ik het kleine dorpje ingelopen. Op aanraden van Heidi bij bar Organico gaan zitten, hier hebben ze elke avond een open podium voor verschillende muziek artiesten. Het was inderdaad een alternatieve plaats met veel rasta en pura vida. Buiten op straat voor Organico stonden een hoop locals te drinken, muziek te maken en idd te blowen. Hierop ook een biertje uit de supermarkt gehaald, op een muurtje gaan zitten en mijn ogen uitgekeken!

Al snel werd ik door meerdere locals aangesproken waar ik vandaan kwam etc. Stuk voor stuk super vriendelijk en totaal niet opdringerig! Hier leerde ik ook 2 Duitse meiden kennen die enkele nachten hier bleven. Rond 22.00 uur stopt de muziek bij Organico en gaat iedereen naar het strand waar ze een vuur en muziek maken. We werden uitgenodigd mee te gaan en nadat ik toch even bij heidi gecheckt had of het vertrouwd was, met hun meegegaan. Hierop heerlijk tot 24.00 uur aan het strand gezeten met een biertje, vuurtje en muziekje..geweldig en wat een vriendelijke mensen!

De volgende dag in de ochtend de klim naar de watervallen gemaakt (totaal 3 boven elkaar) waarbij de eerste uitkomt in een Lagune waar je heerlijk kan zwemmen, liggen etc. Hier kwam ik weer wat jongens tegen van de avond ervoor en tot 14.00 uur lekker gezwommen. Ik werd uitgenodigd om bij een stel (sarina en
Manuel) thuis te komen eten die avond! Echt zo vriendelijk en leuk te zien hoe zij leven. Rond 19.00 uur naar hun toegegaan waar ik heerlijke vis met rijst en salade heb gegeten! Die avond nog een drankje gedaan in het centrum en toen gaan slapen.

De volgende dag had ik met Heidi afgesproken. Het oorspronkelijke plan was dat zij met haar paard (taxi) naar het strand zou komen en dat ik met haar zou gaan rijden die middag, maar helaas Appte ze dat dat niet ging lukken. Afgesproken dat ik naar haar zou komen met de "echte" taxi Haha. Heidi woont een 10 min rijden van het centrum vandaan in een houten huis met een stuk land, echt ver ver van de bewoonde wereld. Ze heeft de keus gemaakt alleen een stuk grond te kopen en in costa rica te gaan leven. Enkele jaren heeft ze in de stal op het land gewoond (geslapen in een hangmat!) en sinds 1,5 jaar heeft ze een open woning op het land laten bouwen. Bijna al het eten verbouwd en maakt ze zelf..ze woont daar op dit moment met +/-10 honden, 10 katten, kippen en taxi!

Ik had een fles wijn en toast meegenomen en we hebben de hele middag heerlijk buiten gezeten, gedronken, heerlijk gegeten van haar zelf gemaakte zongedroogde tomaten en zitten kletsen. Ze bood me aan dat ik de volgende dag kon komen en taxi meekon nemen naar het strand! Het is daar vrij normaal om met je paard het strand of het dorp in te gaan, je bindt hem vast aan een boom, gaat boodschappen doen of wat zwemmen en rijdt weer terug! Hoe gaaf en verleidelijk het ook was, heb ik toch de keus gemaakt niet nog een extra nacht te blijven. De boot voor de volgende dag was al gepland en ook kon ik geen extra nacht in het hotel blijven. Wat een geweldige ervaring om bij haar langs te gaan, te zien hoe ze leeft en haar verhalen te horen! Bedankt Heidi en natuurlijk ook Deliana, ooit kom ik hier nog wel een keer terug!

Voor nu zou ik de volgende dag de speedboot van Montezuma naar Jaco pakken om vervolgens door te reizen naar Manuel Antonio.  Deze is wat duurder dan met het openbaar vervoer naar Jaco te reizen, maar het scheelde je zeker 3 uur reizen en 2 keer overstappen, dus het was mij de 20 euro extra waard!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marit:
    18 maart 2017
    Wat maak je veel mee! Superleuk om te lezen hoe je je tussen de locals mengt. Wat een bijzondere ervaringen! X
  2. Marian:
    18 maart 2017
    Wat leuk om te lezen allemaal. Mooi dat je veel contact maak maar dat gaat je overal makkelijk af. Petje af voor je reislustige. Liefs mam
  3. Deliana:
    19 maart 2017
    Wat leuk om te lezen dat je Heidi hebt bezocht. Ik ben echt benieuwd naar je verhalen! , hoe ze daar leeft en het gevoel erbij. Veel plezier nog!
  4. Heleen Dragt:
    19 maart 2017
    Leuk om je te volgen op deze manier en ik ben jaloers dat je overal zo snel contact maakt met iedereen. En wat een avonturen beleef je toch!! Nog heel veel plezier xxx
  5. Mechelina:
    21 maart 2017
    Wow Marleen,
    Echt super super gaaf! Leuk om Heidi weer te zien, hihi dat is echt heel lang geleden.
  6. Jodelie!!:
    21 maart 2017
    Leuk om te lezen meis!! ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en ervaringen ;-)
    dikke kuzzzz