Sigiriya/dambullah/inamaluwa

10 april 2018 - Inamaluwa, Sri Lanka

Nadat we lekker uitgeslapen hadden, zijn we met de tuktuk naar het busstation gegaan. Elk uur vertrok er een bus richting sigiriya/dambullah, onze volgende bestemming. We hadden nog niets vooruit geboekt en twijfelden nog waar we wilden slapen. Beide plaatsen liggen vlak bij elkaar en je hebt er de lionrock welke je kan beklimmen en verschillende tempels welke je kan bezoeken.

Op het station werd ons verteld dat de bus om 11.50 uur zou gaan. Het is gebruikelijk om al in de bus te gaan zitten al duurt het nog een uur voordat je vertrekt. Het zou nog zeker 30 min duren voor hij vertrok en dus was ik even een winkel ingelopen om nog wat drinken te halen. Veronica kwam al vrij snel achter me aan, roepend dat de bus ging vertrekken... bleek het 11.15 uur te zijn en we waren nog net op tijd.

In de bus zat er een Duitse meid naast ons die ons het een en ander kon vertellen over sigiriya en omgeving. Zij raadde ons aan te verblijven in inamaluwa, tussen beide plaatsen in. Hier zat jungle Vista inn hostel, welke erg goed en leuk scheen te zijn. We konden de bus bijna voor het hostel laten stoppen dus dit hebben we ook gedaan!

Jungle Vista bleek een echt backpackers hostel met een super leuke sfeer en erg mooi gelegen. De slaapzaal (dorm) was super mooi met bedden hangend in touwen en in de open lucht. Wij hebben er toch altijd voor gekozen om een gewone kamer te boeken.

Vanuit het hostel werden er veel trips en activiteiten georganiseerd. Zo kon je meedoen aan yoga, werd er gezamenlijk gegeten en konden we de trip naar de berg ook via het hostel boeken. De lion rock zelf beklimmen was vrij prijzig, echter lag er nog een wat kleinere berg naast die je voor 1/5 van de prijs ook kon beklimmen en hetzelfde uitzicht gaf! Deze hebben we dan ook voor de volgende ochtend geboekt.

Die middag zijn we met de bus naar dambullah gegaan en hebben we de tempel met de grootste (gouden) buddha van Sri Lanka, 30 meter hoog. Je kon ook tegen betaling nog enkele grotten bekijken, dit hebben we niet gedaan. We waren daar wel weer een enorme attractie. Enkele kinderen probeerden hun beste Engels op ons uit en ze vonden ons super spannend en interessant. Met z’n allen hebben we nog een selfie gemaakt! Het stadje zelf was niet zo bijzonder, we hebben geluncht en zijn toen terug gegaan.

Die middag/avond hebben we met z’n allen een drankje gedaan, nog wat gegeten in het hostel en op tijd naar bed aangezien we weer erg vroeg op moesten! Die ochtend zijn we om 05.00 uur vertrokken richting de lionrock(sigiriya). De klim was een goede 3 kwartier naar boven, maar eenmaal boven was het uitzicht adembenemend! We waren net op tijd voor de zonsopgang en al zaten er helaas wat wolken voor de zon, het was prachtig.

Rond 08.00 uur waren we terug in het hostel. We hebben ontbeten en zijn we nog even op bed gaan liggen. Die middag zijn we met de bus richting onze volgende plek, Kandy vertrokken.

1. Marian:
    15 april 2018
    Was weer leuk om te lezen. Wat zien jullie veel. Heel veel plezier nog.