Kandy/nuwara eliya

11 april 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vanuit inamaluwa zijn we per bus vertrokken naar Kandy. Kandy is een grotere stad en bekend om de tempels, het meer en de mooie treinreis richting Ella. Aangekomen op het busstation wisten we niet waar we zouden slapen. Een tuktuk chauffeur sprak ons aan en gaf als tip Kandy backpackers, wat buiten het centrum lag. We twijfelden behoorlijk en wisten niet of we hem konden geloven, maar hij gaf aan ons er gratis heen te rijden dus dat hebben we gedaan.

Bleek inderdaad een goed hostel met een lekker restaurant vlakbij en voor het eerst een zwembad! Daar hebben we die middag dan ook gelijk gebruikt van gemaakt. Daarna zijn we richting de stad gelopen. Er zou een mooi meer zijn voor het centrum..er was inderdaad een meertje maar veel bijzonders was het niet, evenals de stad.

Het was er met name mega druk met bussen/auto’s etc en ontzettend veel uitlaat gassen! Geen plek waar we lang wilden blijven. S avonds kon je als je wilde in het hostel mee eten. We hebben met z’n allen meegeholpen het klaar te maken en het was echt heerlijk!

Het plan was naar een olifanten opvang te gaan, maar wilden ook zeker weten dat ze goed waren voor de dieren en ze niet uitgebuit werden voor toerisme. Uiteindelijk zijn we via de eigenaar van het hostel bij een kleine opvang terecht gekomen waar we de olifanten hebben gevoerd en gewassen. Natuurlijk kun je nooit 100% zeker weten hoe ze met de dieren omgaan, maar we zagen hoe ze sochtends uit het bos opgehaald werden (hier lopen ze in de middag en snachts vrij rond) en ze zagen er goed uit. Ze vertelden dat ze de wees olifanten uit het wild daar opvangen en verzorgen. Alles werd ook rustig gedaan en uitgelegd dus ons gevoel was goed en heel bijzonder een keer een olifant gewassen te hebben!

Onze tuktuk chauffeur deed nog een kleine tour op de terug weg naar het hostel. We gingen langs een spice and herbal garden waar een leraar medicijnen ons mee nam door de kruiden tuin en alles uitlegde, echt super leuk en interessant. Ze maken zelf hun eigen crèmes en soms medicijnen. Zo hebben ze eigen gemaakte ontharingscrème (100% natuurlijk) waarbij het haar na 6 keer gebruiken nooit meer terug zou komen..ja we zijn wat sceptisch maar voor de prijs konden we de potjes niet laten liggen!

Hierna zijn we per bus doorgereden naar nuwara Eliya, een gebied bekend om zijn thee plantages en watervallen. We hadden nu van te voren wel een kamer geboekt aangezien we savonds aankwamen (voor wel 4 euro pppn). Veel restaurants waren er niet in de buurt en uiteindelijk aten we wat bij een echt lokale eettent, zonder Engelse kaart of Engels spreken bediening, maar uiteindelijk lukte het een fried Rice te bestellen en hebben we nog goed gegeten.

De volgende ochtend hadden we een chauffeur gehuurd om het gebied te verkennen. We zijn langs de watervallen gereden, hebben gekeken in een theefabriek en op de thee plantages. Daarna heeft hij ons afgezet op het station zodat we legendarische en schijnbaar prachtige treinreis van Kandy (nuwara eliya) naar Ella konden maken.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

1. Marian:
    18 april 2018
    Om jalours op te worden dames
  2. Kimberley:
    Mooie verhalen!!!jaloers!!!!!
  3. Kimberley:
    18 april 2018
    Ik wil ook zo'n potje ontharingscreme!!!