Ella

13 april 2018 - Ella, Sri Lanka

De trein zou om 12.30 aankomen en 12.45 uur vertrekken. We hadden al gehoord dat hij vaak vol was en dat het in en uit de trein komen een grote uitdaging was. Toen hij 15 minuten te laat aankwam viel het ons eigenlijk nog wel mee. Waar we in de bus af en toe echt als sardientjes in een blik hebben gestaan, hadden we hier voldoende ruimte om in het gangpad te staan. Het is ook mogelijk om in de deuropeningen van de trein te staan en te zitten, hier hebben we nog wel wat mooie foto’s van.

De rit duurde ongeveer 2,5 a 3 uur en het uitzicht was inderdaad geweldig! Het laatste stuk van de rit konden we bij het raam zitten en waren we aan het wachten op het moment dat we de beroemde 9 bogen brug over zouden rijden. Plotseling stopten we en werd gezegd dat we al in Ella aan waren gekomen! Bleek dat je over deze brug komt net voorbij Ella en niet ervoor.

Zoals iedereen al zei en schreef was Ella inderdaad een erg leuke plaats. Voor het eerst wat meer toeristen, gezellige restaurants en barretjes. Zaterdag de 14e begon het Singalese nieuwjaar en daardoor zou er veel dicht zitten werd er gezegd. Dit bleek gelukkig mee te vallen. Die avond hebben we heerlijk een keer wat uitgebreider en luxer gegeten (voor wel 25 euro) en zijn we op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we in de omgeving rond gaan rijden. Het heuvel gebied is echt prachtig! We zijn naar de watervallen gereden, hebben little Adams peak beklommen en zijn via een smal blubberig pad, op bloten voeten in de stromende regen naar de 9 bogen brug gelopen (bleek ook niet helemaal de juiste route). Op het moment dat het net iets minder hard regende hoorden we het signaal van de trein en konden we net nog wat mooie foto’s maken op de brug! Die foto maakte de barre, blubberige en zeiknatte tocht er naar toe, het helemaal waard! Heel bizar dat je hier gewoon op en over het spoor loopt tot het laatste moment dat de trein eraan komt.

Die avond waren we benieuwd naar het inluiden van het nieuwe jaar, voor alle lokale bewoners een grote happening. Om 24.00 uur gebeurde er echter niets...hier vieren ze alleen het nieuwe jaar en wel om 08.00 uur sochtends waarbij ze wat hard knalvuurwerk afsteken en daarna eten met familie. De meeste mensen zijn wel enkele dagen vrij. Wij wilden de 14e graag door naar arugam bay, maar aangezien er geen bussen reden moesten we met een taxi.

Een taxi voor de 3,5 uur durende rit zou ongeveer 8500 roepie (47 euro) kosten. Via een handige Facebook site hadden we een oproep gedaan wie er een taxi wilde delen en er reageerde inderdaad een stel, dus de kosten konden we mooi delen door 4.

Zaterdag ochtend hebben we rustig aan ontbeten in het centrum. De hele ochtend werden we al gevolgd door een lieve puppy. Hij volgde ons overal waar we kwamen..het was hartverscheurend hem achter te laten en nadat we afscheid genomen van hem, zijn we rond 13.00 uur met de taxi naar arugam bay vertrokken.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade