Hikkaduwa/colombo

25 april 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

We lopen een paar dagen achter op onze reis verhalen en aangezien we nu onze laatste uurtjes in Colombo aan het wachten zijn op onze taxi, maken we ze nu maar af!

In hikkaduwa hadden we het plan wat luxer te gaan slapen, evt een huisje op het strand ofzo. Nadat we een paar hotels hadden afgelopen die toch echt ruim boven budget zaten 100 euro per nacht) sprak een tuktuk chauffeur ons aan dat hij een prachtige villa te huur had voor 15 euro per nacht! Hij lag wel 800 meter van het strand, maar de foto’s zagen er zo mooi uit dat we besloten te gaan kijken.

Inderdaad was het een super mooie complete villa/woning! Het probleem van de afstand werd opgelost met het huren van een scooter en dus besloten we hier 3 nachten te blijven. De woonkamer/keuken was een ruim open gedeelte gelegen voor de bad- en slaapkamer die erg ruim en luxe waren! We hebben hier een paar heerlijke dagen gehad! We zijn naar de supermarkt gegaan, hebben wat boodschappen gedaan zodat we zelf wat konden koken en sochtends een heerlijk ontbijt hadden met yoghurt, veel vers fruit en bananenbrood!

Die avond zou er dan eindelijk toch wel echt een feestje zijn in een strandtent genaamd chill. Daar gingen we rond 21.30 uur heen en aangekomen was er inderdaad muziek, maar was het nog rustig. Rond 23.00 uur kwamen er toch wat meer mensen, werd her drukker op de dansvloer en hebben we een top avond gehad met wat mensen die we daar leerden kennen! Rond de klok van 04.00 uur lagen we dan ook in ons bed.

De volgende dag was een strand dagje, je zou op een gedeelte mooi kunnen snorkelen en evt schildpadden kunnen zien. Helaas was er teveel wind, waardoor de golven weer te hoog waren en echt snorkelen er niet in zat. Wel heerlijk op 2 verschillende strandjes geweest en die avond zelf couscous gemaakt en relaxt in onze villa gebleven!

Vlak naast hikkaduwa ligt galle, een stad met een oud Nederlands gedeelte. Hier zijn we met de scooter heen gereden en hebben daar de ochtend rond gelopen. Erg leuk om te zien en te lezen hoe groot de Nederlandse invloed geweest is in Sri Lanka. Je kon de westerse invloed hier goed, ander type huizen, een vuurtoren en gezellige kleine straatjes. Gezien de hitte zijn we rond het middag uur weer terug gereden en hebben we de rest van de dag aan het strand gelegen.

De volgende ochtend zijn we nog een keer per scooter richting Galle gereden voor een mooie herinnering aan Sri Lanka. Daarna hebben we nog even rustig genoten van de laatste uurtjes in onze villa en zijn we rond 15.00 uur met de trein richting Colombo vertrokken. Hier zouden we nog 1 nacht blijven voordat we de volgende nacht om 04.30 uur naar huis zouden vliegen.

In Colombo hadden we van te voren een mooi guesthouse geboekt, net buiten het drukke centrum, met zwembad. Dit was een super goede keus. Die avond zijn we aan het strand heerlijk uit eten geweest. We hadden een seafood platter voor 2 personen die heerlijk was met een zoute caramel/chocolade taart na mmmmm echt heerlijk!

De laatste dag zijn we nog wat gaan shoppen waarbij we goed zijn geslaagd qua kleding! De souvenirs winkels waren er helaas wat minder dus mogelijk moeten we die nog wat op het vliegveld shoppen en anders helaas!

De hele middag hebben we heerlijk nog bij het zwembad gelegen, tegen een kleine meerprijs konden we nog gebruik maken van de douche en onze kamer dus dat was heel fijn! Aangezien we om 04.30 uur vliegen, worden we om 00.30 uur opgehaald door de taxi. Dus op dit moment (21.00 uur) zitten we de laatste reisverslagen te maken, foto’s uit te zoeken en na te genieten van een prachtige reis terwijl het buiten regent dat het giet!!

De balans opmakend hebben we denk ik alles gedaan en gezien wat we wilden! Sri lanka is zeker een aanrader voor iedereen, de mensen zijn super vriendelijk, het is spotgoedkoop, het eten is heerlijk en het land heeft alles wat je maar wil. Prachtige natuur, (redelijk) mooie stranden en genoeg dingen om te zien en beleven! Wij vonden het in ieder geval heerlijk!

1. Heleen Dragt:
    25 april 2018
    Goede reis terug!
  2. Marit:
    25 april 2018
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Goede reis naar huis!
  3. Sanne:
    26 april 2018
    Wat een gave reis!! Heel erg leuk om te lezen!!!